reklama

Tuším, kam kráča svet, ale premýšľam, kam mam kráčať ja

Tuším, kam kráča ľudstvo...Ale i tak si myslím, že ľudstvo žije nenormálne konzumným životom, ktorý nás vrhá k rýchlemu a stresujúcemu spôsobu života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Toto tvrdenie úplne dokazuje konanie ľudí, čiuž bohatí, alebo úplne malí a chudobní ľudia. Samozrejme u každého znich je to rozdielne. Mnoho múdrych ľudí hovorí, že ten, kto má mnoho majetkova peňazí chce ich mať ešte viac, no človeku chudobnému stačí, ak ho maniekto rád.

Potejto vete ma napadá otázka: „Kam mam kráčať ja?“ Je mnoho okamihov môjhoživota, v ktorých som si vravel, že môj život nespeje nikam. No vekom popreskákaní rôznych nástrah, ktoré mi hodil pod nohy niekto vyšší, ktorý tentosvet riadi a pokúša sa zmierniť mnohé dopady na človeka. Rozhodnutímpokračovať v štúdiu na strednej škole som svoj život posunul do ďalšieholevelu, na ktorého konci po štvorročnom štúdiu nasleduje životná skúška maturita.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akokaždý človek, či už zdravý alebo telesne postihnutý má svoje plány, ktoré chcesplniť a robí všetko preto, aby dosiahol bod, v ktorom si povie:„Áno, dosiahol som to, čo som chcel!“ Ja tak isto patrím medzi ľudí, ktorítakéto sny majú no mnohokrát o nich vážne len snívajú. Keďže som narodenív znamení leva, ktorí svojimi vlastnosťami a silou, ktorú v sebemá, poháňa môj život dopredu a núti ma do ďalšieho boja, ktorý určitevedie k víťazstvu. Pri pohľade do budúcnosti vidím v prvom okamihumoje ďalšie štúdium na vysokej škole, ktoré ma zas posunie o krôčikbližšie k môjmu životnému poslaniu.

Svoježivotné poslanie som hľadal mnoho rokov, kým so prišiel na tú správnu vec,ktorá ma bude napĺňať a nepomôže len mne, ale pomôže aj mnohým iným, možnoaj ľudstvu pri chápaní ľudí, ktorí i cez svoje problémy so zdravím dokážupomôcť, či dokonca dať mnohým silu a energiu do ich ďalšieho žitia. Totakzvané životné poslanie je odrazom môjho myslenie a mojej častopoužívanej vety: „Mnohí z nás sú na tom horšie, tak zdvihni hlavu,a začni konečne rozmýšľať, čím a ako by si pomohol.“ Pomoc by sanetýkala len ich vecného, ale i psychického bytia, pretože raz niektomúdri povedal, život je boj a preto ho bojuj nech vieš, že nikto nie jepre tento svet zbytočný. Oplatí sa žiť vtedy, ak ten človek čo nepozerá len nasvoje majetky, peniaze, ale je bohatý vtedy, ak má okolo seba dobrých ľudí,ktorí ho majú radi, podržia ho, bude pre nich bútľavou vŕbou, ktorej môžupovedať všetko, čo ich trápi aj to, čo ich teší. Osobne si myslím, že takoutobútľavou vŕbou som mnohé roky aj ja a dáva mi to pocit šťastia, dokoncasom vďaka tomuto spoznal mnoho nových a úžasných ľudí, ktorí pomohli ajmne a mnohokrát si vypočuli moje starosti aj radosti. Mojim konaním chcemdokázať majoritnej skupine ľudí, že aj cez úskalia života, či už môjho, aleboostatných, viem dokázať to, že človek, či už ako osobnosť alebo ako bytosťnikdy nie je sám, vždy má svojich priateľov, ktorí sú mnohokrát viac akorodina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekdev tejto úvahe som rozvíjal myšlienku o bohatých ľuďoch, ktorí myslialen na svoj majetok. Ja som iný a peniaze, ktoré mám alebo časom získamchcem investovať taktiež do nehnuteľnosti, ale nie preto, aby som si žilv luxuse, ale naopak, chcem ju venovať a dať rovnako telesnepostihnutým ľuďom. Keďže viem, čo môj zdravotný stav prináša, som sistopercentne istý, že presne viem, čo potrebujú pre svoj život. V tomtocentre by určite nikto nebol sám a nemyslel by na svoj osud, ktorý jemnohokrát určený lekárskymi prognózami, a niekedy dobré a úprimnéslovo pomôže viac k tomu, aby sa život mohol stať krásnyma bezstarostným. I keď zo svojich skúsenosti viem, že niča nikto nezabezpečí ľuďom bezstarostnosť, ale na druhej stane – prečo toneskúsiť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čodať na záver? Čo by mohlo môj úmysel prekaziť? Moju myšlienku môže zničiť –zastaviť myslenie ostatných, ktorým je táto myšlienka na míle vzdialená a cudzia, pretože stále myslialen na to, ako a z čoho by mohli niečo vyťažiť. Tejto skutočnosti somsi plne vedomí, no svojou povahou a energiou nedovolím zničiť túto krásnumyšlienku skôr, než nadobudne reálnu podobu.

Štefan Fridmanský

Štefan Fridmanský

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte, Som Števo mam 19 a mam rad všetkých ľudí bez rozdielu farby pleti, vyznania viery či sexuálnej orientácie Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu